Поради педагогам, які працюють в умовах інклюзивного навчання у закладах освіти.
- Дотримуватись особисто-орієнтованого підходу, як в урочний, позаурочний час та в умовах карантину.
- Враховувати завдання ІПР та індивідуального навчального плану.
- Вивчити особливості дитини.
- З’ясувати: чи надавалася допомога у ранньому та дошкільному віці, чи здійснювалася підготовка до школи, чи немає набутого негативного досвіду у попередніх закладах та психологічної травматизації.
- Стимулювати у дитини позитивні емоції.
- Формувати у дитини бажання вчитися, вдосконалюватися, ставати кращім.
- Підтримувати у дитини впевненість у своїх силах та демонструвати її.
- Створювати ситуації успіху, не допускати порівняння з іншими дітьми, не застосовувати жодних методів покарання.
- Не перекидати свої обов’язки на асистента вчителя або других членів команди супроводу.
- Дотримуватись педагогічного етикету у спілкуванні з дітьми, батьками, педагогами.
- Не заохочувати дітей ласощами, подарунками, обіцянками.
- Заохочувати до рівноцінної дружби з однолітками.
- Не відокремлювати дитину під час уроків, змагань та святкових заходів.
- Не акцентувати увагу дітей, батьків, колег, делегацій на присутність такої дитини у класі.
Не дотримання цих правил , поступово і безповоротно можуть сформувати відразу до школи ,що повністю знівелює саму ідею інклюзії.